torsdag 26 december 2013

Till Olle, om olle

Matte sa att det var dax för mig att blogga lite. Om vaddå, sa jag. Om din lite förstora olle, sa hon. Olle vill se. (Olle fattar detta påstår hon).

Anyhow, livet lunkar på och matte påstår att vi ska flytta. Inte för att jag vet vad vi ska flytta på men hon stoppar i en massa grejer i papperslådor. 
Och nu - för första gången i mitt liv - städar hon ugnen. Det behövdes, sa hon.

Matte har ju bestämt sig för att bli "stick"-proffs och hon värmde upp, som hon sa, genom att sticka en olle till mig. Med strumpstickor! Den blev lite lös och sladdrig och ganska oanvändbar, tyckte hon, men jag gillar den och känner mig jättestolt när jag får ta på mig den.


I övermorgon ska jag leka med en av mina stora idoler - Banana! Tjohooo!

Ska se om jag kanske kan börja blogga lite mer frekvent nu så jag kan dela med mig om vad den sk flytten innebär för mig.

Over & out
Eder Hille

3 kommentarer:

  1. Ollen är jättejättejättefin! Den andra ollen är också fin. Du ska vara stolt. Vi ses på lördag. Jag längtar!

    SvaraRadera
  2. Kanske i morgon, vet du svaret på vad flytten innebär. Jag tror det blir jättebra Hille!

    SvaraRadera