söndag 10 februari 2013

Viktigt!

Hejsan hoppsan, go´vänner!

Igår fyllde jag 6 månader! Hipp hipp hurraaa för mig. Jag fick ett extra gott och kul tuggben. Mums!

Idag fick matte för sig att det var väldigt viktigt att veta vad jag väger. Så nu vet hon det. 9 kilo väger jag. 9!
Synd att hon inte även vägde mig när jag först flyttade hem och var en liten spoling, då hade vi haft något att jämföra med. Vilket för tankarna tillbaka till min ljuva barndom:

Jag och mina syskon (11 veckor) hälsar på min blivande matte.

Enligt matte var jag helt oemotåndig. Man kan ju inte annat än att hålla med :)

Jag och alla mina syskon. Jag längst till höger.
Men ändå kul att ha något att jämföra med i framtiden. Matte tror att jag kommer att väga ett par kilo till, kanske 11 när jag är färdigväxt. Vi får väl se. Hursomhelst är det kört nu för mig att följa med i kabinen om vi ska flyga. Då får jag åka i bagageutrymmet, vilket låter ganska otrevligt, så matte föreslår att vi håller oss till bilsemestrar i fortsättningen.

Nedan lite bilder från min och mattes eventuellt kommande semesterresa :

(Lånad bild)

(Lånad bild)

(Lånad bild)

Inte jag, men någon annan! (lånad bild)
O&O
Eder H

3 kommentarer:

  1. Åh gratulerar på sex-månadersdagen fröken Hillevi!
    Jag tippar på en slottsresa till Tyskland. Kanske du ska fråga matte om det var rätt. Ser mysigt ut för en som dig i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Nä, det var inte rätt säger hon. Vi ska inte till Tyskland utan vi ska till Sverige. Och där e vi ju redan, tänker jag!?!

    SvaraRadera
  3. Förresten sa hon nu att det är spikat. v31 - alvastrakungsgard.se. Nu gäller det bara att få semestern godkänd säger matte. Hon bad mig även nämna att det finns fler sängplatser om någon e sugen på att komma på besök...

    SvaraRadera